onsdag 25 maj 2016

5 veckor + 1 dag

Vet ni vad?
Det är bara att erkänna.
Vi hade verkligen ingen lust till att ta veckobilder igår.
Det var alldeles för varmt.
Men som ordspråket lyder: den som väntar på något gott....
Så idag blir det mycket i stället , men vi börjar väl med vecko bilderna?

JoJo
vikt 1838 g


Betty
vikt 1905 g


Snofla/ Doris/ Disa/ ?
Vikt  2043g


Diza
vikt 1891 g
Hon tyckte det här med att stå fint på begäran var världens trams.
Är väl fin oavsett hur jag står?


Leo
vikt 2094 g


Visst är de helt underbara.
Idag när jag suttit och pluggat har jag haft dem och resten av hundgänget runt mig.
Finns definitivt ingen underbara skolmiljö =D
Men det gäller att hålla undan tårna för nu har de upptäckt vilka läckerheter det är.

På spaning efter en tå !

Ni ska veta att det är gott att ta en paus och bara lägga sig raklång på
golvet och hela gänget kommer fram och vill mysa.
Det ger energi vill jag lova.

Vi har ju haft så otroligt varmt i några dagar att jag faktiskt inte
velat ta ut dem på dagen då solen gassat.
Men på sen eftermiddagen idag då var det premiär.

Färden ut går via mangelkorgen.
De tyckte nog de hade det rätt skönt i den för de la sig till rätta direkt.
Hade lite funderingar på hur de skulle tycka "stora" världen var.

Inomhus var de ju lite försiktiga till en början. 
Men ute .....

Där var det full fart från start.

Full av upptäckarlusta hos alla.

Och en Mio att krypa in till.

Bara lukta på blommorna,

Sen kommer morsan med milkshaken.

Alla mer eller mindre på en och samma bild.

vad händer??

Trodde inte att  de skulle lyckas ta sig upp på trädäcket redan första gången.
Men de är envisa som mor sin och alla tog sig upp.

Men ni ska tro det är tröttsamt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar