lördag 14 maj 2016

Flyttlass

Idag hade jag tänkt göra ett långt inlägg med massor av bilder.
MEN
dagen ville något annat som 
oväntat och härligt besök och helt plötsligt
fick valparna träffa på alldeles nya personer 
men givetvis glömde jag ju fota. Vad tyckte då Mimmie och valparna om
det hela? Valparna tog det med ro och lät sig väl kelas och Mimmie är ju som Mimmie är
och parkerade sig i ett knä och sen lämnade hon inte den platsen.
Ni som inte träffat Mimmie än ska snart få se vad jag menar.
De små har ju börjat röra sig och "busa" betydligt mer så nu var det dags för valplådan
att bytas ut.
Det blev lite skillnad om man så säger.
Vet ni vad valpisarna gjorde medan jag höll på?
Låg och sov mitt all röra i en hög på golvet.
Inget rubbar deras lugn.
När allt var på plats och valparna fått komma in i hagen var det lite pipande.
Herregud hela deras värld var ju rubbad =D
Men det gick snabbt över och snart såg det ut så här:

Förändringar tröttar också såklart.

Vet ni vad detta är?
Det allra bästa som finns!!!
Valpmys!!!

Idag har de fått riktigt mat 3 ggr och de äter som hästar.
De har också fått andra valphalsband och lite färgändring.
Skulle tagit kort men nändes inte röra i dem när de sov så sött.
På måndag kommer farmor Katrhine hit från Danmark för att hälsa på 
sina "barnbarn". Ska bli så kul!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar