söndag 12 juni 2016

Bad och ben

Valparna har börjat bli morgontidiga.
Runt femsnåret startar fiskmåsorkestern.
Den kommer jag inte att sakna hehe.
Men efter mys och mat somnar de sött om.

 I denna bloggen är de jag Snofla som är en av stjärnorna 
inte du Fidelie!

Är både skönt och väldigt bra för valparna med flera trygga vuxenfigurer
runt sig.

Mio hade hittat ett ben som hon trodde att hon skulle får tugga ifred.

Men tji fick hon på det var det fler spekulanter på det.

Alltså vi kan väl dela?
Mio försökte muttra bort dem , men inte alla brydde sig.
Sen var det dags att komma ut.
Dragkamp är kul!

Ni förstår att jag har absolut bästa tv- kanalen?

Sen var det dags för dagens prövning.
Tre av de fina skulle börja snyggas till inför tisdagen.
Först ut var Betty som fick bli lite ansad rund öron och nos.
Var helt ok.

Men hon var inte helt övertygad om resten.

Om blickar kunde döda =)

Blänger på Uffe som inte räddar henne utan bara tar kort.

Men Betty vande sig rätt snabbt,

Fast det kan ju vara svårt att medge.

Fönen var ingen jättegrej heller.
Men hade hon fått välja då hade den nog gått bort.

Lilla Snofla tyckte också trimmern var helt ok,

Vatten och dusch var väl inte helt ok.

MEN HJÄLP MIG DÅ!!

Fy bubblan!!
Jag kommer aldrig att bada mer i hela mitt liv

Men efter en liten stund,

Så njöt hon faktiskt lite.
Bara man är lung själv och pratar "fint" så känner det sig snabbt trygga.

Säga vad ni vill man jag gör INTE om det!

Fångad av en stormvind!

Men lite gosegos så är allt ok.

Jag måste bli fin säger babymatte så min nya familj
tycker jag luktar gott.

JoJo tyckte ockå trimmern var ok.
Lät sig snällt rakas.

Men vad händer här????

Vatten i håret !!!!!

Det  vill jag INTE vara med om.

JoJo var den som gillade detta allra minst,

Bilderna bedrar men rymmarbilderna nja inte mycket att visa bara en skugga som drar förbi=)

Nu är jag SUR

Pussinuttan då!

Ännu var inte pinan slut.

Nä jag tänker INTE titta in i kameran.

Sen satte babyhusse på elementet så vi kunde ligga där
och bli varma och bli helt torra.

Bara filosofen Leo som gick och la sig i valprummet.
Sa något om tjejbaciller.

Visst ser det gott ut?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar