fredag 3 juni 2016

Billiga

Här har jag gått och babblat om vilken lugn och snäll kull de är.
Man hör dem knappt!
Inatt kunde jag sålt dem till vem som knackat på dörren ;)
Vi hade haft en härlig dag . Studiebesök av mina "kollegor" på hunddagis med
ett gäng härliga deltagare som jag lärt känna.
Massor av hundmys, vilket gillades lika mycket av två som fyrbenta.
De kunde vara ute hela förmiddagen sen blev det för varmt.

Varmt var det ju också igår och framåt kvällen när vi skulle in och gratta sonen som fyllde 30 år sa vi
att de får springa i rummet det är ju valpsäkrat. Valparna hade hela eftermiddagen varit så lugna,och sovit mycket.

När vi kom hem var det matdags och läggdags. Jobbedag idag ju.
På natten vill jag ha valparna i sina fina stora lekland/hage.
En del av de stora hundarna brukar nämligen vilja ha sofforna på natten.

Då började cermonin!!!

Tänkte att de tystnar väl om en stund.
HA!!!

De är smarta mycket smarta det ska ni veta.

.
För jag har ju liksom sprungit upp och ner för att kolla så de inte "sjungit " av någon annan anledning.

MEN då har 4 sovit och den 5:e hållit symfoni för att sen bytas av.

Värst absolut värst är JoJo. Hon har stått och galt för att hon inte fick springa ut till poolen idag.
Men när kl var 5,00 gav jag upp.
Tog mitt täcke och gick ner och släppte ut valparna som glada i hågen skuttade ut 
 i rummet och direkt slutade med sin symfoni.

Envisa som sin mamma tror jag.

Så idag har jag gjort om. Ut med hage och mjukmattor och in med fåtöljen
och en hundkorg.
För jag tror att de vill känna det lite svalare golvet och som på dagen krypa in under något.

Inte ha världens ballaste plats att leka på utan helt som vanligt eller nästan.

För rummet är ju vårt hundrum och säkrat men jag har grind så då inte kan komma ut inatt.
Gaphalsen eller förlåt JoJo har redan krupit in under soffan och lagt sig.

Vi får  väl se om jag gjort och tänkt rätt.
För en trött babymatte och babyhusse är inte roliga.

Låt er inte luras av denna oskyldiga min.

För bus det hittas på.

Även om vi är söta som socker som gaphalsen här.

Som gärna tyr sig till Mio.

Trött matte efter jobbet.

sov lite middag med Snofla och vet ni det är livskvalite`
och jag förlät dem nästan på kuppen ;)

Och vet ni jag satte in stora fåtöljen som man kan ligga i och symfonin blir för hög inatt.
Har jag tur kanske de vill sova om jag sover där;)
Gaphalsar ,busfrön ja vad ni vill 
men ni ska veta 
DE ÄR DE ALLRA FINASTE SOM FINNS <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar